tisdag 24 december 2013

Hem, ljuva hem.

Första mötet med min nya storebror gick bra.
Jag har nog ett och annat i bakfickan som jag kan lära honom.
Vad är det för noja att man inte får röra hans ben? Fjolligt.
Men han verkar vara en cool typ trots det. Ganska stor också.
Och han låter ganska mycket om man snor, eller ja, försöker sno hans grejor.
Tur morsan håller koll när jag äter, så han inte tar min mat.
Mat är viktigt. Speciellt när man bygger muskler som jag.

Yo Bro! Give me five! Vi ska checka brudar ihop till sommaren!

Natten sov jag i min nya korg sidan om min nya morsa. De fick först för sig att jag skulle vara tryggare inne i tvättstugan men vadå trygg när man är ensam? Nää, man piper lite ängsligt, sen får man flytta in på riktigt, in i flocken så att säga. Brorsan har ju två korgar, en på var sida av sängen men han valde att sova på farsans sida i natt. Det är ok, jag är inte ensam om att ha gaser märkte jag. Ens egna luktar alltid bättre så om han stannar på den andra sidan är det ok med mig. Hela natten sov jag gott, fast vid 6 tyckte jag det kurrade i magen så då pep jag sådär fjånigt igen så morsan gick upp och förberedde käk till mig.
Sen hade vi en härlig julafton tillsammans så vi kunde lära känna varandra ordentligt. Fast jag fattar inte varför de tittar konstigt på mig när jag skiter under julgranen. Tar man in skogen, hur tusan ska jag kunna veta skillnaden????

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar