torsdag 26 december 2013

Besök!

Igår fick jag besök av mormor och morfar.
Sköna typer som gillar mig, bara mig.
Och jag gillar dom. De kunde inte låta bli mig utan bråkade nästan med varandra om vem som skulle hålla mig. För att vara nere på markplan var näst intill omöjligt och det gillar jag.
Jag vill ju vara i mitten av alla händelser och hur lätt är det när man är något småväxt?

Men mormor Ulla är jag lite frågande till. Knut?!?
Jag heter inte Knut. Fritz är mitt namn. Fritz the fearless!
-Han är ju en liten "knutt"...., sa hon.
Vet inte vad det betyder men det är såklart något bra. Det är ju mig hon pratar om.

Mysigt knä hos mormor!
Morfar ser in love ut, eller hur?
Livet är härligt även när jag inte får besök. Pappa leker mycket med mig och mamma myser mycket.
För lek och mys är det bästa som finns. Jag ska bara försöka komma på hur jag ska göra för att få Arnold Schwarzenegger med på lite action. Han surar mest vid ytterdörren och vaktar skor och annat stuff. Jag bryr mig väl inte om skor.... Jag vill ju hänga med honom, ha lite kul men jag vågar inte riktigt, han är STOR och låter lite otäckt. Men helt off på mig är han inte ändå. Han ger mig vinkar om brorsa-häng men han tvekar ändå. Han är kanske rädd för att skada mig och min vackra kropp? Eller har han en image som inte passar in med min storlek?
Jag är ju cool, Bro! Det ska jag bevisa för dig!
Eller tycker han inte mina intressen är kul? Tugga julgran? Visst ja, han kommer ju inte under.... Kablar? Skitballa grejor i hela huset, fast de får jag inte tugga i har jag märkt.... Boring!
Han verkar ganska lydig, snudden på tråkig. Men det ska vi nog kunna ändra på.....
Här är en film första natten vi träffades.
 


Jag ska nog charma honom också till slut.

Sen måste jag jobba på mina päron.
JAG VILL INTE GÅ UT I TID OCH OTID FÖR ATT KISSA OCH BAJSA!
Det är kallt och otäckt och jag är faktiskt så stor att jag kan välja själv när jag vill uträtta mina behov.
Sen om det råkar bli inne är en annan femma. Trycker det på, så trycker det på och inne är det varmt och gott. Och den där jäkla trappan. Nu har jag äntligen lärt mig gå upp för den men hur man går ner är inte lika intressant och definitivt inte lika enkelt. Inte med ben med storlek mellan prinskorv och hotdog! Och ner betyder ut och det är KALLT!!!!!!
Nej, fanken, inte ens en kattlåda finns i huset. Även om här finns en katt.
Så det där med toalettuträttande utomhus verkar vara en viktig sak för familjen Malm.
Katten har jag inte hälsat på än. Han ligger bara högt och glor på mig.
Vet inte om han är snäll eller dum. Men han är mer än dubbelt så stor än mig så den bekantskapen väntar jag nog med. Mr Loverboy kallar de honom. Eller Love. Fast jag har även hört Kungen. Känns ganska högt i rang. Väntar lite som sagt.....



Mys-mamma
Joho! Julgranen är häftig att tugga på!
Pappa och soffan <3 <3 <3
 
SNYGGO!!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar